Veelgestelde vragen

Kan ik pijn hebben tijdens of na een (ortho)manuele behandeling?

Blokkades zijn vaak gevoelig en dat kunt u voelen tijdens een (ortho)manuele behandeling. Verandering geeft vaak wat reactie, dus gedurende 2-3 dagen na de behandeling kunt u napijn ervaren. Soms is er tijdelijk een verergering van de oorspronkelijke klachten en soms ervaart u tijdelijk pijn op een andere plaats.

Doet een acupunctuurbehandeling pijn?

Op sommige plaatsen waar geprikt wordt kan het tijdelijk wat gevoelig zijn. Deze pijn verdwijnt vanzelf, meestal al na een aantal minuten.

Is een acupunctuurbehandeling veilig?

Er wordt uitsluitend gewerkt met steriele wegwerpnaalden.

Hoe lang duurt een behandeling?

Als iemand voor het eerst in de praktijk komt zal het eerste consult wat uitgebreider zijn dan eventuele vervolgconsulten.

Voor een behandeling staat geen standaardtijd; de duur van de behandeling is afhankelijk van de bevindingen van uw behandelaar.

Wie doet de behandelingen (ortho)manuele therapie?

Dokter H. Moeniralam is de (ortho)manueel therapeut/arts.

Michel Moeniralam is binnen Praktijk Moeniralam ruim 5 jaar opgeleid in de (ortho)manuele technieken door dokter H. Moeniralam. In 2009 kreeg hij een certificaat van bekwaamheid in de toepassing van (ortho)manuele techieken. Verder is hij een gediplomeerd Chinees manueel therapeut en acupuncturist en werkt voor de (ortho)manuele technieken onder verantwoordelijkheid van dokter H. Moeniralam.

Wie doet de combinatie behandeling (ortho)manuele technieken en acupunctuur?

Normaal gesproken doet Michel Moeniralam de combinatiebehandeling  (ortho)manuele technieken en acupunctuur. Indien de combinatiebehandeling niet bij u past (omdat u dat niet wilt of omdat voor een van beide geen indicatie is) kan alleen met acupunctuur of alleen met (ortho)manuele technieken behandeld worden.

Hoe verloopt de eerste acupunctuurbehandeling bij Michel Moeniralam?

Bij het eerste bezoek aan Praktijk Moeniralam wordt uw klacht besproken. Aan de hand daarvan en door middel van pols- en tongdiagnostiek wordt een diagnose gesteld.
Op grond van deze diagnose zal er een aantal zeer dunne naaldjes op acupunctuurpunten geprikt worden. Deze naaldjes blijven circa 20 tot 30 min zitten. Dit wordt vaak als zeer ontspannen ervaren.
In geval van ooracupunctuur kan met verblijfsnaaldjes gewerkt worden. Deze kunt u na maximaal 1 week gemakkelijk zelf verwijderen.

Wat te doen bij ernstige klachten?

Wij adviseren u bij ernstige klachten of bij twijfel eerst uw huisarts te consulteren.

Hoe verloopt de betaling van de behandeling?

Na de behandeling kunt u het consult voldoen bij het secretariaat. Dit kan zowel contant als met een pin. Pinbetaling heeft voor ons de voorkeur. De factuur krijgt u direct mee.

Hoe lang van te voren moet ik mijn afspraak afzeggen?

Wij verzoeken u op zijn laatst 24 uur van te voren een afspraak te verzetten of te annuleren. Anders zijn wij genoodzaakt 45 euro in rekening te brengen. Uiteraard zijn noodsituaties uitgezonderd.

Klachtenregeling

De NVAMG-klachtenservice waarbij dr. Moeniralam is aangesloten, voldoet aan alle door de overheid vastgelegde normen welke staan omschreven in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).